Един от основните основни двигатели на тези тенденции е преместването от големите градове в предградията – развитие, което се случи преди 2020 г. Но беше ускорено от пандемията COVID-19.
Но има няколко други важни промени в пространството на недвижимите имоти, за които трябва да следите през следващите 18-24 месеца.
Да преминем направо към тенденциите:
1. Търсенето на къщи става цифрово
недефиниран
Търсенията за „дигитална трансформация“ са се увеличили с 326% през последните пет години.
Пандемията ускори цифровизацията във всички сектори.
И пазарът на недвижими имоти не прави изключение.
Поради пандемията и конкурентния жилищен пазар през 2020 г. някои купувачи закупиха домовете си, без първо да стъпят вътре.
Мнозина успяха да направят виртуална обиколка на имота благодарение на виртуални възможности, като например:
3D обиколки
Видеоклипове с дрон
Виртуална постановка
недефиниран
Търсенията за „виртуална постановка“ са се увеличили със 160% през последните пет години.
Онлайн търсенията на „виртуална сцена“, които бяха във възход преди пандемията, се увеличиха през 2020 г., въпреки че търсенето вероятно ще намалее донякъде след пандемията.
Онлайн компании за недвижими имоти като Zillow позволиха на продавачите на жилища да преглеждат обяви, да се свързват с агенти за недвижими имоти и да проучват опциите за ипотека по време на пандемията.
Zillow и някои подобни компании също предоставят опции за 3D домашни обиколки.
undefinedZillow остава популярна онлайн база данни за недвижими имоти, както се вижда от нарастващите търсения на „Zillow“ през последните 10 години (158%).
Обиколката на дома не е единственият аспект на покупката на жилище, който става дигитален.
Получаването на ипотека вече може да стане и онлайн.
недефиниран
Онлайн търсенията на „Better Mortgage“, онлайн ипотечен кредитор, скочиха със 103% през последните пет години.
Милениалите, които са известни със своята зависимост от социалните медии, също се обръщат към технологиите, за да научат повече за новите си квартали.
Уебсайтове като Nextdoor позволяват на жителите на определен район да поддържат връзка с други местни жители и да са в крак със събитията в квартала.
недефиниран
Като цяло, търсенията на „Nextdoor“, уебсайтът за социална мрежа за съседи, са се увеличили с 341% за 10 години.
2. Хората се местят от градовете в предградията
Пандемията от COVID-19 подхрани миграцията от големите градове към предградията.
Най-големите градски райони, като Ню Йорк, Сан Франциско и Вашингтон, окръг Колумбия, вероятно ще се възстановят, след като САЩ са твърдо от другата страна на пандемията.
Но тенденцията за отказ от живота в големия град може да се запази през следващите 3-5 години.
Много експерти от индустрията прогнозират, че подхранваното от пандемията изместване към предградията ще продължи до 2025 г.
Двете основни причини за промяната са необходимостта и изборът.
Тези, които не могат да си позволят да останат, се местят поради необходимост.
Докато богатите се преместват по избор.
Тези, които са загубили работата си и вече не могат да си позволят големи градски цени, се местят в търсене на по-достъпни възможности за жилище.
Не на последно място, предградията са атрактивна дестинация поради по-ниските данъци и по-евтините цени на жилищата и наемите.